נתניהו בפתח דיון התקציב: "מי שזורע פחד – יתבדה"

איתי גדסי 1 Comment on נתניהו בפתח דיון התקציב: "מי שזורע פחד – יתבדה"

נתניהו בישיבת הממשלה המיוחדת לנושא התקציב: "כלכלת ישראל היא אחת מהכלכלות המובילות בעולם כיום. התקציב הזה וחוק ההסדרים שיבוא בעקבותיו יבטיחו את המשך המגמה הזאת"

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: איתי בית-און /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא דברים היום (חמישי) בפתח ישיבת ממשלה בנושא התקציב המדינה לשנים 2023-2024 והתייחס למצב הביטחוני: "יש לנו מדיניות ברורה: להכות בטרור בעוצמה, ולהעמיק את שורשינו בארצנו. בתגובה לירי רקטות לשטחנו, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הבוקר מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה.

"אתמול, בפעילות משותפת לצה"ל, שב"כ וימ"מ, סוכלו שלושה מחבלים בקסבה בשכם, בנוסף למחבלים נוספים שירו על כוחותינו. המחבלים הללו רצחו ביריות את הלוחם עידו ברוך ז"ל, זה קרה באוקטובר האחרון והם עמדו להוציא פיגועים נוספים נגדנו.

"אנחנו תמיד אומרים שנסגור חשבון עם מי שפוגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל – וכך עשינו גם הפעם. אני מבקש לשבח את השב"כ ואמ"ן על המודיעין המדויק ואת הלוחמים שפעלו בגבורה ובקור רוח תחת אש. אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה בכל הגזרות, קרובות ורחוקות, כדי לסכל את מאמצי אויבינו לפגוע בנו. מי שינסה לפגוע בנו – דמו בראשו".

לאחר מכן התייחס ראש הממשלה לתקציב: "הממשלה תדון ותאשר היום את תקציב המדינה לשנים 2023-2024 ובהמשך גם את חוק ההסדרים שיבוא איתו. אנחנו מזניקים את ישראל קדימה בכל התחומים, בכל המשרדים. הבוקר אציין רק כמה מהתחומים הללו, אנחנו ניגע בהם כמובן גם בהמשך.

"קודם כל – בביטחון. הלילה הושגה הסכמה על תכנית רב-שנתית למערכת הביטחון ולצה"ל. ההסכמה הזאת, החשובה מאין כמוה, הושגה ע"י שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', עם קצת עזרה ממני.

צילום: קובי גדעון / לע"מ

קובי גדעון / לע"מ

"יש פה בשורות ענקיות. בראש ובראשונה אנחנו מבטיחים את המשך ההתעצמות וההצטיידות שלנו מול איראן ואויבים אחרים לאורך השנים הקרובות. זה דבר בעל חשיבות לאומית עליונה.

"בנוסף, התכנית נותנת שינוי בתוואי השירות ובתגמול השירות. היא נותנת מצד אחד תגמול כלכלי ראוי לחיילים ולקצינים, ומצד שני מקצרת את השירות כדי לקצר את זמן הכניסה לשוק העבודה. זה שינוי עצום לביטחון ישראל ולכלכלת ישראל.

"שנית – בביטחון האישי. אנחנו מביאים השקעה חסרת תקדים לביטחונם של אזרחי ישראל. יחד עם השר בן גביר ושר האוצר שנענה לקריאה, אנחנו מוסיפים אלפי שוטרים למשטרת ישראל, דבר שלא היה, אנחנו מקימים משמר לאומי, אנחנו מוסיפים אמצעים ותחנות משטרה. אנחנו עושים את זה בהתאם להבטחתנו להחזיר את המשילות למדינת ישראל – לנגב, לגליל, לערי ישראל, לכבישי ישראל. יש פה קפיצה עצומה בכוח האדם ובאמצעים שאנחנו מעמידים למטרה הזו. הבטחנו לעשות זאת ואנחנו עושים זאת.

"שלישית – יחד עם שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר, אנחנו מחוללים מהפכה תחבורתית, שהיא קודם כל מהפכה חברתית. אנחנו נקצה סכומי ענק לתכנון של מערכת רכבות מהירות של מאות קמ"ש, כדי לחבר את מדינת ישראל מקריית שמונה ועד אילת. אזרחי ישראל יוכלו לגור במה שקרוי 'הפריפריה' ולהגיע למרכז, לתחנה המרכזית בתל אביב, בתוך שעה.

"כמו שהצגנו בזמנו חזון כלכלי והפכנו את הכלכלה החצי סוציאליסטית של מדינת ישראל לכלכלת שוק חופשי, כך אנחנו מציגים היום את החזון שיבטל סופית את רעיון הפריפריה במדינת ישראל.

"אנחנו כבר עשינו רבות. אתם צריכים רק לבקר באור עקיבא, בקריית גת, ביוקנעם, בבית שאן או בשדרות. אנחנו הולכים כאן הרבה יותר רחוק, אנחנו הולכים ממש מדן ועד אילת. נחבר כאן עורק תחבורה מרכזי שיתחבר גם לחיבורי תחבורה רוחביים, לשנות את מדינת ישראל, היא פשוט תיראה אחרת. זה ייקח כמה שנים, אבל אנחנו כאן בעצם מזניקים דבר שישנה את פניה של מדינת ישראל, ורק לטובה.

"בנוסף לכך, אנחנו נגדיל את היצע הדיור, בין היתר, באמצעות תמרוץ השלטון המקומי לתעדוף פרויקטים בתחום הדיור. אנחנו עושים זאת עם שר השיכון ועם שרים אחרים.

"אנו נוקטים בצעדים משמעותיים לקידום התחרות ולהפחתת הריכוזיות במשק, כמו מזון וחקלאות, בנקאות, ביטוח ושוק הרכב. אנחנו ניישם שורה ארוכה של צעדים לצמצום הבירוקרטיה והרגולציה למגזר העסקי והציבורי. אנחנו גם נייעל את המגזר הציבורי באמצעות הפחתת העומס על מערכת הבריאות וקידום הדיגיטציה במשרדי הממשלה.

"אנחנו הולכים לעשות דברים גדולים בחינוך יחד עם שר החינוך יואב קיש, כולל התחייבות שהבטחנו אותה, להתחיל תכנית חינוך חינם מגיל 0 עד 3. זו בשורה גדולה מאוד. גם כאן הבטחנו ואנחנו נקיים.

"אנחנו גם נקיים את התכנית של "ממדים ללימודים", חיילי צה"ל שומרים עלינו ואנחנו נשמור ונבטיח את העתיד שלהם. יש עוד הרבה הרבה תחומים שפשוט יובהרו במהלך הדיונים הללו ובהמשך גם בחוק ההסדרים.

"אני רוצה להודות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שמשקיע לילות כימים. אני רוצה להודות גם לאנשי משרדו, לשרי הממשלה ולצוותכם על שיתוף הפעולה לטובת כל אזרחי ישראל.

"אני מבקש לומר כמה מילים נוספות. יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל, מנסה לייצר היסטריה מסיבות פוליטיות, היסטריה שאין להן אחיזה במציאות. כלכלת ישראל חזקה והיא תמשיך להתחזק. בזכות העוצמות שלנו, בזכות העצמאות של בנק ישראל שתישמר, ובזכות המדיניות הכלכלית האחראית וגם היוזמת שאנחנו מובילים.

"מי שזורע היסטריה ופחד – יתבדה. אני אומר את זה כמי שהעביר למעלה מ-15 תקציבי מדינה, יותר ממה שמקובל ברוב הדמוקרטיות בעולם. אני אומר לכם שמדובר בתקציב אחראי ומקיף שיזניק את הכלכלה שלנו וילחם ביוקר המחייה.

"כלכלת ישראל חזקה בזכות מהפכת השוק החופשי שהובלנו לפני שנים, ובזכות העובדה שלאחרונה אנחנו הבאנו מיליוני חיסונים למדינת ישראל שהוציאו את ישראל ראשונה בעולם מהקורונה, שהיה גם משבר כלכלי.

"בזמן הקורונה יישמנו תכנית כלכלית נועזת, שהקדימה גם היא את רוב מדינות העולם, ולכן נתוני המאקרו של כלכלת ישראל הם מהטובים ביותר שאני זוכר.

"אתם תשמעו עוד מעט משר האוצר ומהנגיד את הנתונים, אבל אני רוצה להגיד לכם שאנחנו כנראה צופים גירעון של אחוז אחד. אני לא זוכר דבר כזה בכל שנותיי כאן כראש ממשלה או כשר האוצר. זה סימן טוב לבאות. עשינו את הדבר הנכון אז ונעשה את הדבר הנכון גם היום.

"כלכלת ישראל היא אחת מהכלכלות המובילות בעולם כיום. התקציב הזה וחוק ההסדרים שיבוא בעקבותיו יבטיחו את המשך המגמה הזאת", הבטיח נתניהו.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אני ימני חרדי הכל
    אבל ביבי יותררררר מידי דבררררתתת יותר מידי הבטחות וגדולות מידי תפסיקקק כבר ולשווק את עצמך ואת הקואליציה תעשו ותשתקווווו